Söğütlükte Rüzgar
İnsanın canı sıkkın ise, okuduğundan keyif alamaması mümkün müdür? Olabilir, belki daha eleştirel yaklaşır. Sabah sabah ilk okuduğum kitabı beğenmeyip, ikincisine geçtim. Söğütlükteki Rüzgar ne hoş resimlerle, anlatımlarla başlamıştı, bu hikaye nasıl bitecek acaba derken fazla hızlı bitti!
Kitabın farklı yayınevlerinden çıkmış olması beni biraz işkillendirmişti ama aklıma da gelmişti ama biraz acele edince, fark etmemişim. Kısaltılmış bir metin imiş okuduğum. Yine de resimlerin de yardımı ile, basit bir hikayeden daha fazlası olması gerektiğini hissediyorsunuz. Eve yerleşen hırsızların kıyafeti ile bizim yerel/köylü hayvanlarımızın kıyafeti mesela…
Neyse, araba (modernizm, hız?) tutkusu yüzünden başı belaya giren kurbağamızı, kötü bir sürpriz de evine yerleşen hırsızlar şeklinde bekler. Arkadaşlarının yardımı ile bu belayı def edecekler midir? Peki ya araba sevdası?
Ben bu güzel çizimleri biraz daha seveyim ve kitabın kısaltılmamış metnini sepete ekleyeyim.
Ama bu kitabı da minikler için tavsiye edebiliriz. İçinden farklı mecralara yol çıkacaktır, kesinlikle. En başta ne güzel bir isim değil mi, Söğütlükte Rüzgar… Tam can sıkıntısını alacak bir atmosfer.

Söğütlükte Rüzgar
The wind in The Willows
Yazan: Kenneth Grahame
Resimleyen: Mauro Evangelista
Uyarlayan: Lesley Sims
2.Baskı Ankara 2018
Binbir Çiçek Kitaplar
5+












